نیاز استخر های شنا به کلر
نوشته شده توسط : estakhrbama

نیاز استخر های شنا به کلر : بسیاری از کاربران همواره می دانند که استخرها نیاز اساسی به کلر دارند. ما می دانیم که کلر استخر را تمیز نگه می دارد و آب را ضدعفونی می کند، اما شاید از جنبه های منفی آن نیز آگاهی نداشته باشیم. مقدار زیاد کلر می تواند بوی نامطبوع شیمیایی ایجاد کند، پوست شناگران را تحریک کند و باعث قرمزی چشم ها و حتی رنگ سبز آب استخر شما شود. واقعیت این است که کلر یک ماده شیمیایی است و نقش آن در بهداشت استخرها بسیار حائز اهمیت بوده و در صورت استفاده صحیح از آن در واقع کاملاً بی خطر است.

کلر چگونه استخر را تمیز نگه می دارد؟
استخرهای شنا برای تمیز نگه داشته شدن آب و سلامت کاربران به کلر احتیاج دارند. کلر با جلوگیری از رشد جلبک ها به تمیز نگه داشتن آب کمک می کند و آب استخر شما را با حمله و خنثی سازی باکتری ها و میکروارگانیسم های مضر ایمن نگه می دارد. قدرت جادویی کلر در یک واکنش شیمیایی ساده است. هنگامی که محلول کلر در آب استخر شما قرار می گیرد، به دو مولکول حیاتی، هیپوکلروس اسید و یون هیپوکلریت تجزیه می شود. هر دو این مواد شیمیایی با حمله و تجزیه لیپیدهای موجود در دیواره سلولی میکروارگانیسم های استخر، آن ها را می کشند و بی خطر می سازند. اسید هیپوکلروس بسیار سریع تر عمل می کند که می تواند موجودات را در چند ثانیه اکسید کند. یون هیپوکلریت می تواند تا 30 دقیقه دوام داشته باشد. هر دو این مواد شیمیایی برای بهداشت استخر شما حیاتی هستند.

شیمی استخر برای بهداشت استخر بسیار مهم است
حفظ سطح متعادل شیمی استخر تنها راه تمیز نگه داشتن استخر است. مهم ترین عامل در تضمین ایمنی آب استخرها سطح pH آن است. سطح بدن انسان دارای pH 7.4 است. PH آب استخر شما باید بین 7.2 تا 7.8 باقی بماند تا پوست، چشم ها و غشاهای مخاطی تحریک نشوند. این همچنین pH ایده آل برای کلر است. اگر PH بیش از حد بالا باشد، اسید هیپوکلروس کافی وجود نخواهد داشت چرا که اسید هیپوکلروس یک اکسید کننده سریع است.

بعد از pH، دومین عامل مهم در حفظ ایمنی آب استخر شما، میزان کلر آزاد است. استخرها برای تمیز ماندن نیاز به کلر در سطوح مناسب دارند. سطح کلر آزاد و موثر برای استخر های شنا 1-3 ppm است. شما به عنوان یک کاربر استخری باید حداقل 2-3 بار در هفته استخر خود را برای بررسی سطح مناسب pH و سطح کلر آزاد آزمایش کنید و در صورت لزوم آن را تنظیم کنید.

فیلتر تصفیه استخر

فیلتر شنی

فیلتر کارتریجی استخر

فیلتر دیاتومی استخر

پمپ استخر

پمپ تصفیه استخر

پمپ گرمایشی استخر

پکیج تصفیه استخر

گرمکن استخر

پکیج گرمایشی استخر

مبدل حرارتی استخر

چراغ و کنترل تجهیزات استخر

چراغ و پروژکتور استخر

تابلو کنترل تجهیزات استخر

کلرزن ، UV و ازون زن استخر

کفشور و نازل استخر

نردبان و دستگیره استخر

اسکیمر و گریل استخر

لوله و اتصالات استخر

تجهیزات نگهداری استخر

جارو استخر

کیت نگهداری استخر

جاروی رباتیک استخر

مواد ضدعفونی استخر

روکش

روکش استخری چیست و چرا استفاده می شود؟

تخت و سایبان استخر

کاشی و سرامیک استخری

کاشی استخری

تابلو کاشی استخری

رطوبت گیر استخر

تجهیزات تفریحی ورزشی استخر

تجهیزات نجات غریق استخر





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: